PLAC MANEWROWY- jazda po łuku – Zadania egzaminacyjne numer dwa

Jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu (jazda po łuku)

1. Pozycja pojazdu na początku pasa ruchu w kopercie.

2. Płynna jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu ( w trakcie jazdy do tyłu obserwacja toru jazdy pojazdu zgodnie z techniką kierowania przez tylną szybę pojazdu i lusterka)

3. Nieprzejeżdżanie przez linie, i nienajeżdżanie na krawężniki, pachołki i tyczki ograniczające pas (nie dotyczy linii wewnętrznych ograniczających pole zatrzymania pojazdu)

4. Zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa w wyznaczonym polu zatrzymania pojazdu.

Wykonując zadanie można popełnić 1 błąd. Po drugiej nieudanej próbie wykonania zadania egzamin zostanie przerwany.

Próba wykonania zadania nie zostanie zaliczona, jeśli:
– silnik zgaśnie
– wystąpi utrata płynności jazdy (zatrzymanie pojazdu)
– nie zatrzymamy się w polu zatrzymania
– najedziemy na linię
– podczas jazdy do tyłu nie będziemy obserwować toru jazdy przez tylną szybę pojazdu i przez lusterka

Egzamin zostanie przerwany, jeśli:
– przejedziemy przez linię
– potrącimy lub najedziemy na pachołek lub tyczkę
– popełnimy błąd przy drugiej próbie wykonania zadania

Ponieważ zadanie to sprawia wielu kursantom problem poniżej kilka trików umożliwiających zaliczenie tego zadania.

TRICK-1
1) Rozpoczynamy jazdę do tyłu.

2) Zamiast patrzeć w tylną szybę, patrzymy szybę prawych tylnych drzwi. Widząc w niej pierwszą tyczkę wykonujemy kierownicą pół obrotu w prawo.

3) Mijamy w ten sposób kolejną tyczkę.

4) Kiedy w okienku pojawi się trzecia tyczka wykonujemy kolejne pół obrotu.

5) Teraz obserwując tor jazdy przez tylną szybę czekamy na moment kiedy środkowa tyczka koperty, do której zmierzamy znajdzie się niemal na środku szyby. W tym momencie prostujemy koła (jeden obrót kierownicą w lewo) i pilnując linii spokojnie cofamy do końca co jakiś czas spoglądając przez tylną szybę pojazdu.

TRICK-2

Zadania na placu manewrowym jazda po łuku

Zadania na placu manewrowym jazda po łuku

Różnica między wyżej opisanym sposobem polega na tym, że podczas cofania zamiast dwóch pół-obrotów wykonujemy jeden pełny obrót kierownicy w prawo, w momencie kiedy prawe lusterko mija pierwszą narożną tyczkę koperty w którą wjechaliśmy przodem. Samochód jedzie do tyłu po łuku, po czym w momencie ustawienia się równolegle do linii przy wyjściu na prostą odkręcamy z powrotem kierownicę o jeden cały obrót w lewo i kierujemy się do koperty obserwując w lusterku prawym i lewym czy odległości są podobne od linii bocznych łuku. należy pamiętać iż jadąc po prostej należy kilkakrotnie spojrzeć przez tylną szybę pojazdu.

TRICK-3
1) Po wjechaniu w kopertę przodem robimy ćwierć obrotu w prawo i jedziemy do tyłu.

2) W połowie drugiego i trzeciego słupka kolejne ćwierć obrotu w prawo.

3) Przy dojeżdżaniu do trzeciego słupka kolejne pół obrotu kierownicą w prawo.

4) Przy dojeżdżaniu do czwartego słupka tyłem jeden obrót kierownicą w lewo.

5) Jazda po prostej z jednoczesnym kontrolowaniem odległości między prawą i lewą stroną w lusterkach bocznych i co pewien czas spojrzenie przez tylną szybę.

Podane wyżej triki pozwalają zaliczyć jazdę po łuku. Czy powinno się z nich korzystać podczas szkolenie lub egzaminowania musicie sami ocenić.

 

UWAGA: Trzymając lewy klawisz myszy i ruszając nim w dowolnym kierunku można sterować widokiem kamery.

Aninacja pochodzi z serwisu www.prawojazdy.com.pl

Podobne wpisy:

Warto przeczytać:

Artykuł znaleziono poprzez poniższe frazy:

  • jazda po uku
  • jazda po łuku
  • jazda po łuku technika
  • jak zdać łuk na placu manewrowym
  • plac manewrowy jazda po łuku

6 komantarzy do wpisu: “PLAC MANEWROWY- jazda po łuku – Zadania egzaminacyjne numer dwa

  1. według drugiego triku zrobilem manewry bez błendnie ale i tak mialem wynik negatywny bo robilem tak jak instrutkor mnie nauczył a jedną rzecz ktorą zrobilem to byla zla a myslalem ze dobnrze robie ucze sie przynajmniej na swoich bledach a egzaminator mowi mi jakie poppelnilem i nastepnym razem bedzie juz dobrze

  2. witam ja juz sam nie wiem jak mam zdawac tem łuk do tyłu teraz mam testy w srode i juz dwa razy oblalem na tym łuku na jednej stonie piszą ze pól skretu kierownicą jak sie minie pierwszą tyczke wyjezdzając z koperty i pól skretu kierownicą jak sie trzecia tyczke a na innych stonach piszą ze pełny obrot kierownicą przy pierwszej tyczce ja juz sam za bardzo nie wiem a na tym placu manewrowym chyba nie ma trzech tyczek ale juz sam nie pamietam. i napiszcie mi jak lepiej zdawac

    • Najlepiej obserwować tyczki w prawym lusterku i utrzymywać od nich stałą odległość około 50 cm. Tak to się powinno prawidłowo nauczać, ale wiem, że wielu instruktorów z różnych powodów uczą na obroty kierownicą. Kiedy lusterko mija pierwszy słupek należny zrobić jeden pełen obrót kierownicą w prawo. Nie należny tego mylić z obrotem do oporu. Następnie przy wyjściu na prostą jeden obrót kierownicą w lewo. Powodzenie i proszę się nie załamywać.

Wyraź swoją oponie o tym wpisie

Przy dodawaniu nowych komentarzy proszę pamiętać tylko o polityce komentarzy! Komentarze służą do wyrażania opinii na temat opublikowanego tekstu, lub zadawania pytań dotyczących tego wpisu. Nie służą do reklamowania własnych stron, pozycjonowania ich ani zadawania pytań nie związanych z tematem wpisu. Jeśli masz pytanie napisz do mnie e-maila.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *