Placu manewrowy ruszanie na wzniesieniu – RUSZANIE Z MIEJSCA DO PRZODU NA WZNIESIENIU
Placu manewrowy ruszanie na wzniesieniu
Zadanie to wjazd na wzniesienie zatrzymanie się przed linią ciągłą i zaciągnięcie hamulca awaryjnego (ręcznego), a następnie płynne ruszenie przez łagodne popuszczenie sprzęgła z jednoczesnym zwiększeniem obrotów silnika i opuszczeniu hamulca awaryjnego.
Ruszanie na wzniesieniu to jedna z najtrudniejszych czynności podczas egzaminu na prawo jazdy. W wyznaczonym miejscu zatrzymujemy samochód i zaciągamy hamulec pomocniczy (ręczny). Po zatrzymaniu, zaciągnij hamulec pomocniczy (ręczny). Wciśnij sprzęgło i wrzuć bieg nr. 1. Umieść prawą rękę na ręcznym. Następnie powoli zwalniaj sprzęgło i dodawaj gaz jednocześnie opuść hamulec ręczny.
Wykonując zadanie można popełnić jeden błąd. Po drugiej nieudanej próbie wykonania zadania wynik egzaminu jest negatywny, ale istnieje możliwość przystąpienia do egzaminu w ruchu drogowym.
Egzaminator jest zobowiązany w takim przypadku do zaproponowania osobie egzaminowanej udział w egzaminie w ruchu drogowym. Osoba egzaminowana nie musi przystąpić do tego egzaminu. Warto to zrobić (wynik egzaminu i tak jest już przesądzony) ponieważ można się sprawdzić w ruchu drogowym. Egzaminator po zakończeniu poinformuje o wyniku egzaminu w ruchu drogowym oraz wskaże popełnione błędy.
- Plac manewrowy – jazda po łuku – Zadanie egzaminacyjne na placu manewrowym
- Czynności kontrolno-obsługowe (KATEGORIA B)
Próba wykonania zadania nie zostanie zaliczona, jeśli:
- silnik zgaśnie
- pojazd cofnie się o więcej niż 20 cm
- koła nie mogą za boksować
- hamulec musi być opuszczony do końca (czerwona kontrolka nie może się palić) w chwili ruszenie pojazdu.
Ponieważ ocena ile samochód zjechał do tyłu podczas ruszania na wzniesieniu jest trudna w ocenie i zawsze należy do subiektywnej oceny przez egzaminatora. Dlatego warto podczas ruszania na wzniesieni najpierw operować sprzęgłem a gdy auto podniesie się delikatnie do góry przytrzymując sprzęgło opuszczamy hamulec.
Podsumowując aby zaliczyć to zadanie najlepiej aby pojazd nie zjechał do tyłu wcale. Wtedy nie będzie wątpliwości czy pojazd zjechał o 20 cm czy o 10cm.
Trochę te zasady są naciągane, 20 cm? Czy ktoś staje od nas przy 20 cm?Raczej nie..
Jednak zawsze uczą żeby trzymać się do kilku m od auta innego to po licha 20 cm?
I można sobie zarobić kwit z niezdanym egzaminem. Nie wiem już sama.
Bardzo przydatne rozwiązanie, można sobie przypomnieć jak i zastosować przy takich manewrach. Znamy efekt tego prostego zadania. Nie każdy potrafi. Pojechać pod taką górkę. Ważne jest także odpowiednie zastosowanie sprzęgła i gazu.